Tuesday, June 11, 2013

"Stop Complaining" Fitness 1 - Intro

Tot internetul e inundat de diete prosteşti care nenorocesc echilibrul metabolic, de idei fantasmagorice pentru rezultate rapide ca să arăţi ca un top model, etc. Rahat turcesc pentru pansarea lipsei de voinţă, a comodităţii şi a credulilor care cad pe spate când aud un nume fancy schmancy de dietă căreia îi face reclamă plătită câte o pipiţă hollywoodiană. 

Şi ştiţi ce? Cut the crap, people. Aud o grămadă de tipe care jură că metoda lor e cea mai bună, cum au slăbit ele 'jde kilograme cu metoda x. Mă uit la ele, se plâng că au kile în plus dar "dieta a funcţionat, am ţinut-o de 3 ori până acum". Ce e în neregulă cu afirmaţia asta? Dacă ai ţinut-o de 3 ori înseamnă că te-ai îngrăşat din nou între perioadele de dietă. Deci nu e în regulă. O să zici că nu reuşeşti să te menţii? Că e mai greu să te menţii decât să slăbeşti? E cazul să iei gândirea de acest gen şi să tragi apa după ea la baie. 

Peste tot aud: nu pot, nu am timp, am o bătătură şi de-aia zac şi mănânc, am copii deci viaţa mea s-a sfârşit, îmi cade un picior dacă fac sport, nu mă pot abţine de la x mâncare (ce-o mai fi şi asta) şi, horror of horrors, nu pot să mănânc dimineaţa. 

Principiul meu e următorul: Stop Complaining şi fă ce trebuie cum trebuie sau taci şi pur şi simplu nu mai pretinde că încerci când de fapt cauţi scuze ca să te învârţi în continuare în acelaşi cerc vicios.
Evident, este dreptul oricui să arate şi să trăiască pe cât de nesănătos doreşte. Eu mă adresez acum celor care vor formule magice ca să ajungă să arate bine - e o prostie imensă şi dacă reuşesc să fac o singură persoană să îşi modifice modul de gândire atunci e perfect. 

Ce-ar fi dacă v-aş spune că se poate? Că oricine poate? Că scriu asta pentru că nu mai pot să îmi bat gura de pomană şi pentru că mi s-a acrit să tot aud lumea lamentându-se de siluetă şi făcând absolut orice în afară de mâncat echilibrat şi sport? 

Nu pot să cred că lumea mai crede în următoarele tâmpenii: pastile/ suplimente de slăbit (o să explic pe larg într-o postare de ce), diete minune imbecile şi complicate, înfometare şi tratamente anti-celulitice care mă fac să mă tăvălesc pe jos de râs şi să arăt cu degetul către credulele care îşi golesc portofelul pe la "criolipoliză" crezând orice prostie şi cedând la placebo cu entuziasm. E de înţeles, şi eu cumpăr slănină, o bag la congelator şi după 2 ore este muşchi calitatea I. Really, people?! Doar pentru că firmele plătesc nişte medici să inventeze o explicaţie convingătoare pentru prostiile pe care iau bani, nu înseamnă că tu nu poţi să înveţi nişte noţiuni de bază de anatomie şi funcţionarea metabolismului măcar ca să nu mai arunci banii pe fereastră. Nu pricep disperarea cu care se aruncă unii în orice porcărie cu pretenţii ştiinţifice gen "proteine din perle" fără să-şi pună nici cea mai mică întrebare, în schimb refuză să înţeleagă principii simple şi uşor de aplicat cum ar fi "calories in - calories out".

O să expun pe larg metoda mea care nu reprezintă un secret şi nu este o dietă. Dietele se termină, sunt limitate. Şi după aia?...

Am 1,68 m înălţime şi 52 kg. Am abdomenul plat, muşchii definiţi destul de bine şi port măsura 36 /S. Nu mă înfometez şi mă simt bine în pielea mea, pot oricând să pozez în costum de baie fără Photoshop. Da, uneori mai pun 2 kg. Dar le dau jos. Am să explic pas cu pas ce fac ca să fiu sănătoasă şi să arăt bine. 

Dar asta nu e gratis. Costă voinţă, disciplină şi perseverenţă. Fără ele, ţineţi-o într-un efect yoyo continuu şi să vedeţi ce bine e.

1 comment:

  1. Mda stiu exact ce vrei sa zici cu "cauti scuze si te invarti in acelasi cerc vicios".. recunosc, deocamdata nu am avut motivatia necesara si nici vointa ca sa reusesc si eu acest lucru. Dar sper, ca o voi face curand, voi lasa lenea deoparte si sa ma pun pe treaba. Frumos articol,m-ai facut curioasa de metoda ta, le voi citi si pe celelalte in ideea ca voi gasi ceea ce cautam :D

    ReplyDelete